HomeVeelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Voor organisatoren


Veilig bestellen
Is bestellen bij easyticketshop veilig?
De easyticketshop maakt gebruik van een versleutelde verbinding via het zogenoemde SSL protocol. De iDEAL betaling vindt plaats op een webpagina van de bank van uw bezoeker, die eveneens gebruik maakt van een versleutelde verbinding via SSL. U kunt er daardoor vanuit gaan dat alle gegevens op een veilige wijze verstuurd worden.

Betaalmogelijkheden
Met welke manieren kunnen de tickets betaald worden?
De tickets kunnen betaald worden met iDEAL, de meest gangbare en veilige wijze van online betalen in Nederland.

Geen bevestiging ontvangen
Normaliter ontvangt de bezoeker binnen enkele minuten na de betaling een bevestiging per e-mail. Indien deze niet ontvangen is, kan hij in de map voor ongewenste e-mail (spamfolder) terecht zijn gekomen. Het is raadzaam de bezoeker te vragen deze te controleren. Mocht de ontvangstbevestiging daar niet aanwezig zijn, dan kunt u een e-mail sturen met de bestelgegevens naar support@easyticketshop.nl. U ontvangt normaliter binnen 1 werkdag na uw aanvraag een kopie van de emailbevestiging, die u kunt doorsturen naar de bezoeker.

Betaling
Wat ziet de bezoeker op zijn bankafschrift?
De betalingen worden afgehandeld door Adyen, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het afhandelen van online betalingen. De bezoeker zal daarom op het bankafschrift een betaling aan Adyen zien, met een referentie aan de easyticketshop.

Annuleringen
Is het mogelijk om bestellingen te annuleren?
Het is niet mogelijk om reeds bestelde en betaalde tickets te annuleren.

Evenement afgelast
Het evenement is afgelast. Wat gebeurt er nu?
U dient de easyticketshop direct te informeren wanneer een evenement wordt geannuleerd. De bezoekers ontvangen binnen 10 werkdagen na het communiceren van de annulering het betaalde geld terug. Als organisatie bent u de servicefee en de transactiekosten van de verkochte tickets aan Jewel Labs verschuldigd.

Ticketshop in website plaatsen
Hoe plaats ik de easyticketshop in mijn website?
Bekijk dit in de online handleiding voor het plaatsen van de easyticketshop op je website.

Veranderingen in datum, tijd en prijs
Hoe kan ik de datum, tijd, lokatie en prijs van de tickets aanpassen?
U kunt in de administratie console eenmaal aangemaakte evenementen simpel aanpassen. Elke aanpassing die u maakt, is direct verwerkt in de webshop.
NB: U dient zelf de bezoekers die reeds tickets hebben gekocht te informeren over eventuele wijzigingen in datum, tijd en lokatie. Indien u de prijs heeft aangepast, zullen alleen nieuw te verkopen kaartjes volgens de nieuwe prijs worden verkocht. Eenmaal verkochte kaartjes behouden hun verkoopprijs.

Tekst bevestigingsmails en eTicket
Kan ik de tekst van de bevestigingsmail aanpassen?
U kunt eigen tekst aan de standaard e-mail toevoegen. Deze tekst kunt u plaatsen in het formulier van het evenement binnen de administratie console. Dit veld heet ‘tekst op eInvoice’.

Status kaartverkoop
Hoe kan ik de status van de kaartverkoop inzien?
U kunt binnen de administratie console de actuele status zien van de verkoop van uw evenement. Hierin ziet u de totalen van verkochte kaartjes, omzet en eventueel gemaakte kosten. Ook ziet u een grafische weergave van de verkoopsnelheid van uw kaartjes.

Toegangscontrole
Hoe kan ik de bezoekerslijst uitprinten?
In de administratie console kunt u voor elk aangemaakt evenement de bezoekerslijst opvragen. Deze is dan vervolgens direct te printen op uw eigen printer.

Scanning
Wanneer kan ik gebruik maken van scanning voor de toegangscontrole?
Scanning wordt aanbevolen vanaf 500 online verkochte tickets.
Wat is nodig voor de toegangscontrole door middel van scanning?
Voor de toegangscontrole door middel van scanning is een stabiele internetverbinding ter plaatse noodzakelijk. Is deze niet beschikbaar, neem dan tijdig contact op met de easyticketshop.

Afrekening
Wanneer ontvang ik de afrekening?
Binnen vijf werkdagen na afloop van het evenement ontvangt u per mail de afrekening en per bank de opbrengsten van de online kaartverkoop.
 

Voor bezoekers


Veilig bestellen
Is bestellen bij easyticketshop veilig?
De easyticketshop maakt gebruik van een versleutelde verbinding via het zogenoemde SSL protocol. De iDEAL betaling vindt plaats op een webpagina van uw bank, die eveneens gebruik maakt van een versleutelde verbinding via SSL. U kunt er daardoor vanuit gaan dat uw gegevens op een veilige wijze verstuurd worden.

Betaalmogelijkheden
Met welke manieren kan ik betalen?
U kunt betalen via iDEAL, de meest gangbare en veilige wijze van online betalen in Nederland.

Geen bevestiging ontvangen
Ik heb mijn tickets betaald een geen bevestiging per email ontvangen. Wat moet ik doen?
Normaliter ontvangt u binnen 15 minuten na uw betaling uw bevestiging per email. Indien u deze niet ontvangen heeft, kan deze in uw map voor ongewenste email (spamfolder) terecht zijn gekomen. Het is raadzaam deze te controleren. Mocht u de ontvangstbevestiging daar niet vinden, dan kunt u een email sturen met uw bestelgegevens naar support@easyticketshop.nl. U ontvangt normaliter binnen 1 werkdag na uw aanvraag een kopie van uw emailbevestiging toegestuurd.

Betaling
Ik zie op mijn bankafschrift een betaling aan Adyen. Wat is dit?
Adyen is het bedrijf dat de iDEAL betalingen voor de organisatie van het evenement afhandelt.

Annuleren bestelling
Kan ik mijn bestelling annuleren of verschuiven?
Het is niet mogelijk eenmaal bestelde tickets te annuleren of te verschuiven.

Evenement afgelast
Het evenement waarvoor ik kaartjes heb gekocht is geannuleerd. Wat gebeurt er nu?
U ontvangt binnen 10 werkdagen het geld voor de door u bestelde tickets retour op uw bankrekening. U hoeft hierover geen contact op te nemen.

Contact
Hoe kan ik de organisatie van het evenement contacteren?
U vindt de contactgegevens van het evenement op de website van het evenement

Factuur
Kan ik een factuur voor de gekochte kaartjes ontvangen?
U emailbevestiging bevat alle gegevens over uw aankoop. Het is niet mogelijk een separate factuur te versturen.

© Easyticketshop | Design Theme by: D5 Creation | Powered by: WordPress